II Kohtaaminen

II Kohtaaminen 9.2.2015


Suomen Paras Tilitoimisto - Aidosti asiakaslähtöinen



Millainen ihminen pitää olla tilitoimistotyössä?
- Sosiaalinen
- Tilannetajuinen

Tilitoimistotyö on muuttunut ihmissuhdetyöksi.
Asiakkaan tilanne vaihtuu tilanne nopeasti.
Tarvitaan erilaisia taitoja, joita tarvitaan tilitoimistomaailmassa, vaikka ne eivät suoraan olen toimialalle toimeksiannoksi.

Miten hyvin me ymmärrämme tilanteen muutosta ja ymmärrän asiakasta. Avain nykypäivän tilitoimistotyössä. ”Asiakasymmärrys”





Kulmakerroin – Miten nopeasti pystyyy oppimaan ja uudistumaan muutoksessa.
”Heimo-organisaatio”

Kehittämisen suunta rikkoo entisiä rajoja.















Kulmakertoimen merkitys korostuu pienissä organisaatioissa. Myös työnantajalla oltava halu opettaa.

Tuotantolähtöinen kehittäminen ei ole ratkaisu!
Esim. Oulun, Kuusamon ja Vantaan kaupungin asiakaslähtöinen kotihoidon ratkaisut. 3hengen tiimi hoitaa asiakassalkkua. Asiakkuuden hoitoa!



Kolmen hengen työryhmät, kehittämiseen..

Käytännön esimerkkejä:
”Rietun häät” @Pinterest; Ammattikokki joutui ponnistelemaan, kun asioita ei tehty hänelle opetetulle tavalla.


Asiakaslähtöisessä toiminnassa ydinprosessin omistaa asiakas.
Asiakkaan palvelu annetaa asiakkaan omassa ympäristössä.

Miten tilitoimistot pystyvät omilla prosesseillaan vastaamaan markkinoiden tarpeisiin. Miten opitaan tunnistamaan oikeat kehittämisen kohteet.

Miten segmentoidaan asiakkaat? Mitkä tuotteet ovat parhaita? Lisämyynnin merkitys!
Asiakkaan elämän helpottaminen keskiössä. ”E-tasku” Hyvä myyntikohde.

Älkää myykö kirjanpitoa vaan asiakashyötyä.



Asiakashyötyjä – Ryhmätyö:
-          Mielenrauhaa
-          Tulevaisuusneuvonta (mahdollisuudet)
-          Asiat kunnossa
o   Meidän kanssa et joudu pulaan
-          Kehittämisprojektit (esim. työelämä 2020)

Digitaalisuudessa ei saa tehdä kustannussäästöjä 


Miksi asiakkaat menetetään?
-            Jää eläkkeelle
-          Palvelu
-          Hinta

Kannattavan kasvu!
-          Kasvaminen suuremmaksi
-          kasvaminen pienemmäksi
-          samassa pysyminen

BALANCE SCORE CARD.

Uusi työ on sirpaloituva. Uusi työ muuttuu. 

  




Kotitehtävä : Kokeile E-taskun myyntiä muutamalle asiakkaalle!
Digitaalisuudessa ei saa tehdä kustannussäästöjä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

.